dinsdag 30 september 2008

Ik ben niet mee

Toen ik gisteren naar het nieuws keek overviel mij een licht paniekgevoeletje. Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is met die banken? Wat is dat eigenlijk met die beurs? Ik heb nooit gesnapt wat die grijze muizen daar in hun net kostuum stonden te roepen tegen een bord waarop allemaal cijfertjes verschenen. En nu begrijp ik er nog minder van. Snapt u? Nog minder dan niets. Dat snap ik ervan. Dat is heel weinig.

Moet ik nu massaal blikken sardienen en rijst beginnen hamsteren? Moet ik al mijn geld (jaja, àl mijn geld) van de bank halen en in een sok onder mijn matras steken? Of moet ik gewoon naar het nieuws blijven kijken zoals een konijn naar een lichtbak en me er verder niets van aantrekken?

Wordt dit een nieuwe crash zoals eind jaren 1920? Of 'krach' zoals mijn leraar geschiedenis dat steevast schreef. Crash, krach, whatever. Dan kunnen we weer van die coole undergroundfeestjes geven. En spelletjes spelen bij kaarslicht. Als iemand nog een kaars heeft tenminste. En zelf onze kleren maken van oude lapjes stof. En zelfgemaakte cadeautjes geven voor Kerst.

Hey. Weet u wat? Laat die crash maar komen!
Zolang het internet niet crasht is voor mij alles goed.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Bank?
Beurs?
*checkt haar tas*
Mijn beurs zit nog op zijn plek en ik mag aannemen mijn bank ook nog.

Zeg je nou dat het internet gaat crashen?
Maak me gek!

Anoniem zei

Je kunt als werknemer en consument maar één ding doen. Vertrouwen hebben in de economie. Dat is de enige paradox die áltijd werkt.
En nee, dit is geen grapje. Ik begrijp het écht.

Anoniem zei

Eigenlijk moeten we nu heel veel gaan kopen en zo. Dat is goed voor de economie. Misschien moet je nog wat kaartjes maken.

pumps & luiers zei

Denk dat vooral aandeelhouders dit voelen.
Toch 1 voordeel voor al mijn geshop, aangezien er niet veel geld op mijn bank blijft, zal ik ook niet veel moeten afhalen ;)

En ja, foto is inderdaad in tuin van bomma en bompa, nog steeds de place to be!

Anoniem zei

Je moe ni bang zijn ni!
Wie bang is krijgt sowieso klappen.

Anoniem zei

Ik ben al een kale kip en veel kaler kan ik niet worden. :-)

Sid Frisjes zei

Ik heb het gisteren al aan .s uitgelegd! Hij zou het je nu perfect moeten kunnen zeggen.

Hebben ze ginder nog iemand nodig om te werken... ik voel nattigheid :-)

Anoniem zei

Ik denk dat ik gewoon, voor de zekerheid, ga investeren in spullen van uit de buurt. In de buurt. Nouja, daarvan dus.

Alleen heb ik dan slechts 1 klein ieniemienie probleempje momenteel...is het al de eerste van de maand???

Sid Frisjes zei

Als je de goden nog eens uitdaagt een crash te organiseren kan je er dan voor zorgen dat die zich in de wenskaartensector afspeelt en niet in het bankwezen.

Wij zijn u dankbaar.