zondag 3 februari 2008

Chocoladevlagen


Zo om de zoveel maanden krijg ik een chocoladevlaag. Dan wil ik dat heel het huis naar chocolade ruikt en dan moet en zal ik chocoladekoekjes of -cakejes bakken. (Of als ik te lui ben zit ik me de hele dag een ongeluk te breken aan die heerlijke, onverantwoord grote tabletten pure Cote d'Or. Maar dat laat ik voor de gezelligheid even achterwege.)

Anyway. Wat u vast liever wil weten: ik heb een leuk recept voor chocoladecakejes gevonden (hierzo). Het is een recept zoals ik ze graag heb: snel klaar, alles-in-één-kom, niet teveel geklungel en met ingrediënten die je meestal allemaal wel in huis hebt. Of daar zorg je toch gewoon voor als je deze cakejes geproefd hebt. O ja, de leuke papieren vormpjes zijn van de Hema.

PS: voor diegenen die het zich mochten afvragen: ik heb geen intenties om een nieuwe Coolinary te worden. Ik heb gewoon een nieuwe, supergoeie oven!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Zoals mijn goede vriend Homer vaak zegt: "mmmmmm...choc-lit...."

Ik kan dan enkel met een overtuigde hoofdknik beamen.

Anoniem zei

is er nen try-out? M. x

Sid Frisjes zei

Lekker cupcakes precies.

Ne nieuwe coolinary :-)

Dat doet me eraan denken dat ik dringend nog eens een receptje moet posten.

Bij coolinary is men er nog altijd niet uit of men nu wel dan niet ingrediënten / bereiding gaat vervangen door het veel coolere nodig / doen..

Sarah zei

Goh, dat is gewoon maar omdat ik niet van al te formele taal hou. Je zegt toch niet: "wat zijn de ingrediënten?" maar wel "wat heb je nodig?" en "wat moet je doen?" ipv "hoe moet je het bereiden?".

Waarom het ingewikkeld maken als je het ook eenvoudig kan zeggen...

Quickie zou nog een goeie medewerkster aan mij hebben ;)

Sid Frisjes zei

Haha, ik stel u nu voor met Quickie/bunny oren (Nesquick ipv Vanquickenborne) altijd grappig.

Anoniem zei

de afwerking op jouw cakejes ziet er wel een pak aanlokkerlijker uit dan op de blog waar je het recept hebt gehaald. de creativiteit stroomt er weer af. en yummie yummie, die zien er goed uit. de rhumcake met chocola en banaan die erik gisterenavond nog heeft staan maken, zal nochtans ook smaken...

Anoniem zei

de afwerking op jouw cakejes ziet er wel een pak aanlokkerlijker uit dan op de blog waar je het recept hebt gehaald. de creativiteit stroomt er weer af. en yummie yummie, die zien er goed uit. de rhumcake met chocola en banaan die erik gisterenavond nog heeft staan maken, zal nochtans ook smaken...

Sarah zei

OH! ik EIS een recept op de E.Stilker-blog! En merci voor 't compliment! :)

Miss K zei

sarah! wat een geweldig recept, ik heb me gisteren ook aan het bakken gezet en de cakejes zijn verrukkelijk. Zelfs zonder afwerking, daar had ik niet genoeg chocolade voor gekocht :-)
Ook mijn collega's waren onder de indruk, de jury heeft unaniem de titel "cake van de week" toegekend :-)

Sarah zei

Super!
De stukjes chocolade doen 't 'm he? ;)

Anoniem zei

En ik wacht nog altijd op foto's van die keuken waarin dat lekkers klaargemaakt wordt he.