vrijdag 28 september 2007

Tips voor de kapper

Dat ik in het verleden niet altijd positieve ervaringen heb gehad met kappers, had ik al verteld. Bij deze wil ik toch nog graag enkele tips geven aan de kappers onder jullie, zorgvuldig samengesteld door het Comité ter Bevordering van het Kappersbezoek en ter Eliminatie van Haargerelateerde Trauma's:

- Lange, scherpe nagels zijn niet aangenaam bij het haren wassen. In tegenstelling tot wat jullie soms zelf lijken te denken komt dit in de verste verte niet in aanmerking als "hoofdmassage".
- Ongeïnteresseerd in het rond kijken tijdens het knippen is a) niet bijzonder aangenaam en b) niet bevorderlijk voor de coupe.
- Haardrogers die dicht bij de hoofdhuid gehouden worden kunnen écht heet worden. Dat is geen fabeltje.
- Roddel gerust over uw klanten. Doe het alleen achter mijn rug.
- Maak uw wastafels zachter! Ik krijg iedere keer een spierverrekking als ik aan die dingen zit.
- Wees eerlijk: als het echt op niks trekt, doe er dan iets aan en zeg niet "dat ze dat nu zo doen".
- Mocht het u interesseren: er zijn twee soorten klanten; tetterwijven en de zwijgzamere klanten. Ik val onder die laatste categorie. Maar praat u gerust tegen mij, dat wordt geapprecieerd. Hoewel ik nu ook weer niet tot in detail moet weten hoe het met de alzheimer van de broer van de neef van de bakker van Joske van Joseeke van bij uw bomma achter 't hoekske is gesteld.
- Praat niet via de spiegel tegen uw klanten. Wij zijn dat niet gewoon en het voelt heel ongemakkelijk aan.

En tot slot wil ik nog even meegeven dat als ik zeg dat ik mijn krullen "gewoon, heel naturel" wil, dat ik dan niet bedoel dat mijn haar er moet uitzien alsof ik tien volle minuten in het stopcontact heb vastgezeten.

Dank u.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

nu ben ik erg benieuwd naar uw kapsel. kunt ge daar geen tekeningetje van maken?

Sarah zei

sorry 't is al gewassen :D
denk aan "ontploft" en "seventies"...

Anoniem zei

Look for the silver lining, whenever a cloud appears in the blue

x
kd

Sid Frisjes zei

Sarah met nen afro... cool!