dinsdag 3 april 2012

Stadstuinieren voor dummies

Eén voordeel aan een kapotte computer is dat er ook nog eens iets anders op tafel komt dan een laptop. Zoals: een naaimachine. Spijtig dat ik geen zin heb om hier nu veel te donkere foto's van mijn kussens met u te delen, want dat is nog zoiets: ik mis mijn Photoshop! Maar het ging over de dingen die ik wél kon zonder digitaal leven, zeker?

Awel: ons terras opblinken! En een plantenplan maken! Want dit jaar ben ik vastberaden om alle plantjes een hele zomer te laten overleven op onze stadskoer. Elke avond een rondje met de gieter. Elke dag braaf verslenste bloemen wegplukken. Eigen slapluksels en kruiden knippen in plaats van zakjes in plastiek. Ja! Dat wil ik dit jaar doen!

Er zijn wel een paar dingen die me zouden kunnen tegenhouden.
- weinig plaats
- weinig zon
- veel enthousiasme in het begin, weinig doorzettingsvermogen op het einde
- weinig groene ervaring

Let wel, ik zei: zouden. Dus ik ga er gewoon voor. Ik ga dat proberen. Stadstuinieren voor dummies. Binnenkort -hopelijk- op dit adres: kraakverse foto's en  de geur van verse basilicum.

Pronostiekje?

6 opmerkingen:

Sid Frisjes zei

mag ik met veel plezier De Nieuwe Tuin aanraden voor leuke mixen, zaden etc...

Anoniem zei

Oh, Sarah, je wordt hip: stadstuinieren is nl het nieuwe zwart.

Anoniem zei

Je kan op boerderij centraal altijd enthousiasmerende sfeer komen opsnuiven als je moeilijk gaat of ideeën komen opdoen of vakliteratuur komen lenen :-)

Kus
Flor

Anoniem zei

je=het natuurlijk
flr

Danielle zei

Ik zou eens kijken bij http://www.makkelijkemoestuin.com/. Een uitkomst.
Danielle

Ntone zei

Ben benieuwd :-) Ik heb mijn groentetuin die voor de "stoerdere" groenten is, en ga straks een plantenbak maken met klimrek voor zachtere groenten op het terras :-)