woensdag 8 juli 2009

Bromsmurfin

En dan roep ik vandaag officieel uit tot baaldag. Of nee, niet baaldag. Grommeldag. Mopperdag. Sakkerdag.

Mijn pleidooi bij de Mevrouw heeft namelijk niet veel uitgehaald. Ik moet dus toch 13 weken (en niet de verhoopte 1 of 2 maanden) wachten op mijn uitkering. Gelukkig heb ik momenteel wel een tijdelijke opdracht achter de hand. En ik weet dat ik blij mag zijn dat er in België überhaupt zoiets bestaat als een uitkering. En dat ik er zelf voor gekozen heb. En ik besef dat er veel ergere dingen kunnen gebeuren dan dat. Toch vind ik dat ik vandaag efkes mag vloeken. En zielig voor me uit staren. En zuchten.

Bovendien is het hier zo nat en donker dat ik me afvraag of ik niet toevallig in de kelder ben beland in plaats van aan de keukentafel. Liggen tenslotte ook nog in willekeurige volgorde op mij te wachten: een berg strijk - een schandalig rommelige bureau - een afwas die (helaas) zichzelf niet zal doen - paperassen.

Een mens zou voor minder een potje zelfmedelijden opentrekken, nietwaar.

Drop uw oproepen voor die benefietactie die jullie gaan organiseren (toch? toch?!) gerust bij de commentaren. Ik zal me discreet afzijdig houden en me intussen een weg door deze grijze dag mopperen.

En morgen is alles dan weer anders. Beloofd.

6 opmerkingen:

Sylvie zei

Het beste wat je kan doen op van die mopperdagen, is jezelf gewoon superhard verwennen! Een lang warm bad nemen, chocolade eten, emoshopping of gewoon met een dekentje op de zetel kruipen en hopen dat de dag snel voorbij gaat. En morgen is er weer een nieuwe dag en dan vlieg je als vanzelf door die afwas en die strijk! En wie weet zijn dan ondertussen de kaboutertjes al langs geweest ;-)

Stoffel zei

of uitkijken naar een leuk etentje met vrienden 's avonds!

Anoniem zei

ik geef je hierbij een virtuele aai op dat mopperende hoofdje!

Sara x

Sid Frisjes zei

TutTut... het moet niet altijd goed gaan :-)

En heeft die kaartjesverkoop ook al niet één en ander goed gemaakt...

13 weken slacken, en dan met Antje de Boeck ergens vestiaire gaan spelen. Do it.

Cyriel zei

En ik maar zoeken naar het rekeningnummer van 'Help Sarah de zomer door'. Maar niks, nada, noppes. Dan moet je het maar hebben van de positieve energie die ik via deze bits en bytes naar je doorstuur.

Anoniem zei

Om het leed enigszins te verzachten, mogen jullie op een zonnige en zwoele zomeravond gratis en voor niks lekker komen eten en drinken op terrazza Francesco in Villa Magdalena :-)! Maar dat wist je al...
En alles gaat voorbij!
Groetjes en sterke!!
Cis