maandag 25 mei 2009

Closing time

Het ene moment heb je nog maar net je ontslag gegeven, en het volgende breekt die vreemde laatste werkweek alweer aan. Heel, heel, héél raar allemaal.

En om iedereen voor te zijn:
- Nee ik heb helemaal nog geen spijt. Mijn bankrekening binnenkort misschien wel.
- Nee ik heb nog niets anders gevonden. Veel mails verstuurd, maar zelden antwoord. Hier en daar een gesprekje. En interimkantoren waar je langs gaat en die dan zeggen: "Kijk maar gewoon op onze website hoor!"
- Ja ik wil werken! En wat ik dan zoek? Liefst een half-/deeltijdse job om te combineren met de kaartjes (als zelfstandige in bijberoep). Liefst in Antwerpen. Liefst in de culturele, of in elk geval niet-commerciële sector. Een job die zeker ook in aanmerking komt: tekenen, schrijven of reizen voor geld. Aja!

Maar in de tussentijd ga ik nog even door met laatste-keren. Denken 'het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik die persoon zie', 'het is de laatste keer dat ik uit dat kopje drink', 'het is de laatste keer dat ik dat stomme taakje moet doen', 'het is de laatste keer dat ik naast die lieve collega zit'.

Het is de laatste maandag.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

snif x 1000!

Sara

Cyriel zei

Nou, voor de laatste keer dan: succes met je laatste werkweek!

NoeKs blogt... zei

oooh, het is al zover. Succes, sterkte met je laatste werkweek!

xtof zei

ik denk dat er een reeksje 'de laatste keer...' aankomt deze week. Toch nog veel plezier gewenst deze laatste week werken voor den toerist in A!

Gody zei

Ik ken dat gevoel: vorig jaar in september net hetzelfde meegemaakt. Nog steeds geen moment spijt van mijn keuze, maar de zoektocht naar een deeltijdse job is inderdaad zwaar. Je kan altijd eens kijken op www.alterjob.be of www.socius.be (enkel in de richting die jij zoekt)

cpt.eddie zei

Closing time. Every new beginning comes from some other beginning's end.

grtz

Knofje zei

oow. Veel sterkte met je laatste twee daagjes en keep up the good mood! x