dinsdag 12 februari 2008

Zon, zon, lieve zon, ik wou dat ik je pakken kon*

Van een dag als vandaag zou een mens lichtvoetig of toch op zijn minst vrolijk moeten worden. En dat word ik ook. Maar ik had vandaag liever een heimelijke snipperdag genomen, dan ernaar te kijken vanuit het vensterraam.

Dat ik iemand een wandelgids verkoop en mezelf dan hoor zeggen: "Veel plezier ermee, het is een ideale dag om te wandelen!", terwijl ik mij en mijn zere rug weer achter mijn bureau hijs om Dringende Administratieve Dingen af te handelen, daar kan ik meestal nog net mee leven.

Maar dat ik tijdens mijn middagpauze wat zonne-energie zit op te laden en me dan terug naar mijn bureautje moet reppen omdat ik nu eenmaal maar een half uur pauze heb, dat vind ik erg. Dat vind ik een héle spijtige zaak.

Ach, moeder, was ik maar zelfstandige geworden. Dan zou ik 's morgens vroeg en 's avonds laat misschien wel hard moeten doorwerken, maar ik had mijn zonne-energiepauze tenminste kunnen rekken zolang ik wou. Lekker lang de zon op mijn gezicht. Dat ik dan 's avonds wat langer moet werken, desnoods tot een gat in de nacht, dat zou ik er zeker voor over hebben.

Of werkloze, dat is misschien nog een goeie carrière voor mij. Maar wie zou dan de lening afbetalen?

Hey, ik heb tenminste toch een paar minuten zon gehad. En heel de dag uitzicht op een stralend park. Ik had het hoogstwaarschijnlijk erger kunnen treffen.

*en zit u nu lekker met dat melodietje in uw hoofd? de hele dag? goed zo!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hier schijnt de zon ook heel de dag en is het 21 graden....onder nul.... boehoehoe.... i will have earned summer.... big time!

Anoniem zei

en al sproeten gespot?

Groetjes, Sara.
NB: help, waar is die zon vandaag?

Sid Frisjes zei

Haa de zon...

Ik zoek nog ne partner voor een bistro in Barcelona. De tijdsduur van je siesta mag je zelf kiezen.