vrijdag 30 november 2012

Sarah telt af

Kan iemand vragen aan Sinterklaas om zich te haasten, ik wil mijn kerstboom zetten! Dat hij maar rap hier is.
Maar ik heb een excuus gevonden om toch al een béétje kerst binnen te smokkelen: een adventskalender. Ah, ja, want die begint morgen al! Eerst wou ik zo'n typische, met van die klapdeurtjes en eigenlijk-niet-zo-lekkere-chocolatjes.

Maar toen kreeg ik een beter idee. Of beter: ik pikte een beter idee (check de adventskalenders op www.ohhappyday.com) en ik ben zo blij dat ik dit jaar een excuus had om er eindelijk zelf eentje te maken!


In de donkere dagen gaat het mij echt niet om de grote cadeaus, wel om elke dag net een beetje warmer en lichter te maken en niet opeens wakker te worden en plots te beseffen dat het al Tweede Kerstdag is.

Een schilderij maakte plaats voor een paar gevulde enveloppen en voilà: mijn adventskalender was geboren, hallelujah hallo.


De envelopjes waren supermakkelijk om te maken: lang leve mijn stokoude maar degelijke printer! Er zitten kleine prulletjes in: letterkoekjes, uitdeeldoosjes met rozijnen (van de Hema), magneetjes, een kindereitje, een armbandje, een ballon, ... en op 25 december: fiseekes!


Ik plakte alles in ongeveer 7,5 seconden op met mooie washi-tape van bij In-Pakt. Eergisteren besteld en vandaag al tegen mijn muur, hoera!

 
U ziet, op 12 december zit er een groot cadeautje in, spannend he!
Nu duimen dat Anna even enthousiast is als haar moeder.

16 opmerkingen:

Appelstien zei

ooh, dat is mooi! en wat zijn fiseekes?

Sarah zei

Ah, ik heb net even een ander woord gegoogled: vuurwerkstokjes! Ring a bell?

Karen. zei

Ohh, zo leuk! :) gezellig..

Tess zei

Maar Sarah, gij ongelooflijke :)
Zo leuk!

het Meisje van de Zeppelinfabriek zei

Nummertje twaalf ziet er anders ook wel interessant uit ; ) ! Leuk gedaan, wij zijn er hier nog volop aan bezig!

Astrid zei

Hoe staat het met de verbouwing van de badkamer?

Tantehilde zei

Wat is er op 12? Een jarige? Ik heb dan ook een jarige! 12-12-12!!

Sarah zei

Waaaw coole datum Hilde!
Nee, geen jarige hier dan, gewoon een nogal groot uitgevallen bellenblaas ;-)

sofie zei

Ziet er super uit, eenvoudig en heel mooi
Ik krijg zowaar zin om misschien toch nog snel iets te fabriceren hier

veerle zei

Natuurlijk is ze even enthousiast!

noeks zei

Maar dat is een super idee!

Sid Frisjes zei

Very very nice, al ben ik toch ook meer dan content met mijn Ginvent kalender :-)

Jozefien zei

Super idee! Maar ik zou mij niet kunnen inhouden, vrees ik :-)

noeks zei

Ik vond hem zo leuk, dat ik hem vermeld heb in een blogje over adventcalenders, hoop dat je dat goed vind, anders laat me maar weten he?

Unknown zei

Kei-mooi!

Sara (in-pakt) zei

Ziet er mooi uit! Bedankt voor het linkje ook trouwens, alijd leuk om het resultaat te ontdekken van wat jullie bij ons gekocht hebben!