zondag 3 juni 2012

MEUP!

"Goh,", hoor je mensen wel eens zeggen, "als ik de Lotto win, dan zou ik mijn huis afbetalen, en misschien een deel weggeven aan een goed doel en de rest op de bank zetten, voor later, want je weet tenslotte toch maar nooit."

Euh... Saai-haai! Dat is dus -MEUP!- dik het foute antwoord, hoor, mensen. Maar vooruit, ik ben goedgezind vandaag, probeert u nog eens, misschien komt er dan een betere reactie uit de bus. Want uw huis afbetalen en een beetje opzij houden op de bank -tja, een mens wéét natuurlijk nooit-, dat moeten we sowieso al doen. Als het moment dan eindelijk daar is, als u dan eindelijk echt schandalig rijk wordt, dan mag u daar toch wel eens iets zots mee doen, zeker!

Ik kan wel tienduizend dingen verzinnen die ik liever met dat geld zou doen dan het naar de bank brengen, of all places.

Een groot feest geven in een spiegeltent.
Zotte reizen maken.
Aan alle triestige mensen vliegers en zeepbellen uitdelen.
Een Volkswagen-busje kopen.
Het Rivierenhof afhuren en een privé-optreden van Sigur Rós regelen voor iedereen die hier naartoe gaat.
Alle strepen van het zebrapad in een andere kleur laten schilderen.
Mijn mama meenemen naar het Vasarely-museum in Aix-en-Provence.
Foto's van Anna laten maken door bijvoorbeeld Emilie Vercruysse.
Een letterpress-atelier beginnen met A.

Och, mensen, mensen. Ik moet stoppen of ik draai door.

En ik speel niet eens op de Lotto.

7 opmerkingen:

Oon zei

Eigenlijk vind ik nu dat je wel eens met de lotto moet spelen. Gewoon om al die droevige mensen die er daar in het Rivierenhof niet bij kunnen zijn wat hoop te geven.
En ook omdat ik curieus ben naar je letterpress dromen.

Stoffel zei

ik vind eigenlijk dat je de grote meerderheid van die dingen die je zegt, zeker zonder lottowinst kan doen!

Juffrouw Sanseveria zei

Ik laat een zwemvijver aanleggen voor het hele dorp, want buiten een vies kanaal, is er hier geen water!

Coralin Jans zei

Als ik zo'n miljoen of 3 win, dan charter ik een vliegtuig, stop dat vol sympatieke mensen uit mijn vriendenkring en maak een wereldreis. Voor iedereen landen we op zijn/haar favoriete plek. Dat is eens wat anders dan geld op die vermaledijde banken zetten.

Buurvrouw zei

Sarah - ik ga mee met Stoffel. De overbuurman heeft nog wel een Volkswagenbusje in de aanbieding en wil er misschien voor de lol aan werken. Zeepbellen en vliegers hoeven niet duur te zijn - zeker niet als je die vliegers laat maken door De Buurvrouwen. Foto's van Anna laten maken - da's een keer goed sparen. En om Zotte Reizen te maken hoef je eigenlijk niet eens zooooo heel veel geld te hebben!
Verder moet je ALTIJD een paar dromen hebben om je in beweging te houden. (wow, dat klinkt filosofischer dan ik ben)

EMMA EN MONA zei

oei.
Ik typte net een ganse lijst, drukte op de delete-knop en dacht toen dat mijn leven er eigenlijk al heerlijk uitziet. Ik hoef de lotto niet te winnen!
En al die mooie dromen die ik heb, houden me op de been.

Sid Frisjes zei

Tss.. het leukste aan de lotto vind ik toch altijd het eindeloos wegdromen wat je er allemaal mee kan doen... En wie vertrouwt die banken nu nog?