maandag 1 maart 2010

In de lift

Vanochtend ging ik met een collega van de fietsenstalling naar de lift.

Collega:    "Brr, 't is toch weer veel kouder vandaag."
Ik:              "Oh, ik vond het net veel warmer eigenlijk."
Collega:    "Allez, 't was echt véél kouder."
Ik:              "Maar het bleef toch al droog vanochtend, da's toch ook al positief."
Collega:    "Ja, da's waar, maar 't was toch maar triestig."
Ik:              "Oh, maar dat betert wel, nu kan het alleen maar bergop gaan."
Collega:    "Ja, dat weet ik zo nog niet. Maartse buien, aprilse grillen..."
Ik:              "Oh, dat zal allemaal wel meevallen."
Collega:    "Dat wil ik eerst nog wel eens zien."
Ik:              "Tuurlijk wel, de zon scheen vanochtend zelfs al!"
Collega:    "Pff, vanwaar kom jij dan? Van Zuid-Frankrijk ofzo? Ik heb geen zon gezien, hoor!"

Hm. Tja. Sommige mensen willen de zon natuurlijk ook gewoon niet zien.

14 opmerkingen:

Lichtindeduisternis zei

Helemaal mee eens!

Eefje zei

Als je vroeg genoeg op staat, dan hoor je de vogeltjes al fluiten!! zalig toch?
De lente is zeer zeker in aantocht en met het lezen van jouw blog is het zelfs al een beetje zomer.
Jij brengt immers het zonnetje in huis.

San zei

De lente is op komst en ik wil ook nog even (na)genieten van de kou voor het weer te warm is in de stad. Al dat grijze gedoe is bijna verdwenen en dat is het belangrijkst! Blijf lekker genieten van de eerste zonnestralen!

Karen zei

vanmorgen om half zes gewekt door de kat die stond te popelen om naar buiten te gaan. voor ik terug onder warme deken kroop, snel het raam opengezet zodat ik naar 't ochtendgezang van een merel kon luisteren, prachtig! leve de lente

vermiljoen zei

ik dacht onlangs nog"fijn, het wordt lente, daar houdt iedereen van..." mijn echtgenoot wees me erop dat er altijd mensen zijn die er niet van zullen houden. 't is nog waar ook...

Octavie zei

Ah, zo'n gesprek voerde ik vanochtend exact zo. Maar hee, Sarah, jouw gemoed is ook extreem zonnig gekleurd momenteel, met zaterdag in het vooruitzicht;)

Karin zei

Tja, sommige mensen kunnen of willen het positieve in de dingen niet zien.
Vanmorgen nog beter : stralende zon en -4°C. Prachtig!

Griet zei

Zo grappig! En vooral dat jij natuurlijk volhoudt om hem te overtuigen. Zou het al na 1 zin hebben opgegeven denk ik, waarschijnlijk trok hij ook zo'n grimmig negatief gezicht :)

Anoniem zei

En ook leuk: het is langer licht 's avonds!! Nog even en ik moet m'n fietslampjes niet meer opzetten wanneer ik na m'n werk naar huis fiets.
Bie

Vera zei

Het is een prachtige dag vandaag. Alleen al omdat de zon zo uitbundig straalt. En als we dan de rijm van de auto moeten krabben is dat toch niet erg!
Het is weer dat vraagt om meer!
Alleen met de lage zon in de ochtend is het erg gevaarlijk op de baan, dus aan alle fietsers: Blijven oppassen! Soms kan een automobilist iets écht niet goed zien. Ik ben jaren een verwoed fietser geweest en nu ik vaker met de auto op de baan ben, besef ik pas wat voor toeren er kunnen gebeuren en hoe roekeloos ik soms was met de fiets. Ik let méér op voor voetgangers en kinderen aan zebrapaden en ook voor fietsers die van alle kanten kunnen komen. Wellicht omdat ik die andere tijd niet vergeet.

veerle zei

Van zo'n collea zou ik het op 'mijn sijskes' krijgen.

Eefje zei

Vanmorgen zelfs een schattig eekhoorntje de straat zien oversteken!!!!

tinneke zei

dat zijn ook dezelfde mensen die het dan in de zomer te warm vinden, wedden?
langs deze kant van de oceaan zijn ook al de eerste vogels gesignaleerd en er blijven alleen nog van die vieze, bruine hoopjes hardnekkige sneeuw achter. het vriest nog overdag, maar ik geniet van een staalblauwe hemel. binnen een paar weken hier ook terraskes doen!

.s zei

Is er zon? Dan kom ik terug!

xx