maandag 22 februari 2010

Tante Angina

Mijn tante Angina is op bezoek. Acute Angina, voor de vrienden. 't Is niet zo'n toffe, mijn tante. Zij is de baas als ze op bezoek komt. Ah ja! Als zij er is moet ik al haar gemene streken slikken, terwijl slikken me net zoveel pijn doet. Er mag ook alleen maar hete thee gedronken worden van tante Angina. Als dat mens er is krijg ik gewoon geen hap door mijn keel. Bovendien krijg ik tijdens haar bezoekjes altijd de neiging gewoon in bed te blijven liggen, nooit meer ook maar één keer te slikken (bestaat dat, slikfobie?) en alleen maar te slapen.

Tante Angina heeft ook haar gemene dochters Snot en Oorpijn meegebracht. Rotkinderen, die twee, ze laten je nooit met rust, vooral niet als je net lekker ligt te slapen. En had ik al over haar man verteld? Hij heet Kwijl. Kwijl In Overvloed. Die ligt meestal bij mij in bed, op mijn hoofdkussen. Dat komt omdat ik probeer zo weinig mogelijk te slikken. En ze blijven minstens nog tot woensdag!

Ik vind het niet zo'n lieve, die tante van mij.

13 opmerkingen:

Tine zei

Na een bezoek van tante Angina tijdens de examens was ik een keer zeven kilo kwijt! Ah ja, ik wilde mijn examens doen, maar ik wilde niet slikken: no way!

Vandaag is nonkel indigestie hier op bezoek. Ook in een examenperiode.

vermiljoen zei

beterschap!!

Anoniem zei

Ach meid,
en die tante komt uiteraard ook weer als je alleen thuis bent :(
Sterkte!
Katleen

Anoniem zei

Hopelijk komt Tante Rosa niet af ;-) Die twee samen, dat is de hel!
Veel beterschap hoor.
Sara x

Madelief! zei

Mocht het een troost zijn, ik heb ze sinds maandag ook op bezoek! Ik heb de indruk dat ze aanstalten aan het maken is om zo langzaam aan weer naar huis te vertrekken... ik ben er alvast niet rouwig om!
Beterschap!

Marie zei

Toemme toch. 'k Heb zo'n Madame Migraine, ge hebt die liever niet op de koffie hé. Beterschap.

Hélène -van -Line- en Sarah en Esther zei

Jullie hebben tante's met rare namen hoor !!!Die van mij heten Tante Wiske, Tante Jeanne tja en Oewa ... dat is ook niet alledaags !
Maar ik lag tenminste niet in bed met hen, want als ze op bezoek kwamen was het altijd dolle pret !!

rozebril zei

Maar nu heb je wel alle tijd van de wereld om eens ongestoord een berg dvd's te kijken, toch? Veel beterschap!

prutsen zei

Hou ze maar bij u. Ik wil ze hier liever niet op bezoek hebben. ;-)
Veel beterschap!

Cyriel zei

Wegwezen, dit bezoek!

muriel zei

veel beterschap! :(

Nele zei

ocharmekes, en niemand om je te vertroetelen. gelukkig zijn er je bloglezers: veel beterschap!!

Sid Frisjes zei

Bij ons thuis werd er ook altijd geklaagd over de mysterieuze en mij volledig onbekende 'Tante Roos'. TanTan Gina ken ik dan weer wel