woensdag 16 september 2009

Twee

Toen ik aan de mevrouw van de apotheker een tube tandpasta vroeg, vroeg ze of ik kinderen had. Ik vond dat nogal een ongepaste vraag maar er bleek iets aan vast te hangen. Bij de tandpasta kreeg je namelijk een zandlopertje, om ervoor te zorgen dat je kinderen zeker de volle twee minuten hun tanden zouden poetsen. Och, geef maar mee, zei ik. Als het gratis ende voor niks is, natuurlijk.

Dat wou ik zelf wel eens uittesten, dat zandlopertje. Zo een beetje bevestiging krijgen van hoe goed ik bezig ben. Maar mensen, niks bevestiging dus, twee minuten, dat is pokkelàng! Nog niet eens halverwege de zandloper stond ik mezelf al te verslikken in mijn mond die intussen propvol zat met schuim, en dan had ik nog driekwart te gaan!

Dus ik bleef poetsen. En poetsen. En poetsen. En de zandloper checken. Of die toch niet was blijven hangen. En poetsen. Ik kan me voorstellen dat volledige ingewikkelde theoriëen en belangrijke filosofiëen zijn uitgedacht door mensen die minstens twee minuten poetsten.

Tja, dat wou ik maar even kwijt. Dat ik dus niet goed bezig was. Maar nu dus weer wel.

12 opmerkingen:

Nicoleke zei

Ik poets elektrisch.
En die is ingesteld op 2 minuten. Dan stopt ie vanzelf.
Het is inderdaad errug lang...

Riet (Leven met Liv) zei

Hahaha, hééél herkenbaar. Die rode snoepjes die je tanden kleuren, bestaan die eigenlijk nog? Ik weet dat je ook heel lang moest poetsen om dat rood uit je mond te krijgen.

cpt.eddie zei

Ik kreeg onlangs te horen dat ik te hard poetste, waardoor de laag tandglazuur te fel afgeschuurd wordt. Het is ook nooit goed.

Nog een leuke over poetsen, een paar keer per week met je slechte hand poetsen zou je motorische vaardigheden onderhouden en aftakeling tegen gaan (in combinatie met andere 'oefeningen' uiteraard).

grtz.

Cyriel zei

Haha, ja, herkenbaar! Maar aangezien ik nooit gaatjes heb (nu ja, zelden), hou ik het stiekem kort.

knofje zei

haha! Straks straal je zo erg dat zonder flits een foto kunt trekken ;)

knofje zei

haha! Straks straal je zo erg dat zonder flits een foto kunt trekken ;)

kwan zei

Lang is twee minuten, he? Je tandpasta schuimt dan niet eens meer!!

Sarah zei

Nicoleke, dat is ook een optie natuurlijk ;-)

Riet, jaaaa, wat zou daarmee gebeurd zijn? Ik heb onlangs wel een kauwgum gegeten met kersensmaak (van mentos denk ik) en het leek gewoon of ze mij zo'n verdovingswat in mijn wang propten seg, brr.

Cpt eddie, dà's nog eens een idee! :-)

Cyriel you lucky bastard. Ook fluortabletten geslikt als kind?

Knofje, energiebesparend zou het wel zijn he ;-)

Kwan, jaaa dat is góór! Alleen zo'n waterachtig papje met muntsmaak. Jakkie.

esther zei

Merlijn heeft een houten standaardje in de vorm van een clowntje, waar een tandenborstel in kan staan, een bekertje bij zit en een zandlopertje aan hangt. Maar ga een kind van 5 maar eens 2 minuten laten poetsen, dat is elke ochtend en avond weer een strijijijijd!

NoeKs blogt... zei

Ik heb ook een elektrische, die automatisch 2 minuten poetst. Ik zet hem stiekem wel eens eerder uit, om me dan nog ff schuldig te voelen ;)

spekvriend zei

Vier minuten per dag, da's toch helemaal niet veel. Ik ben verslaafd aan tandenpoetsen. Zo ontspannend...

Anoniem zei

ik heb ook een electrische en die trilt nog eens speciaal als je een ander kwartje moet poetsen, zo lijkt het minder lang :)M.