vrijdag 11 juli 2008

A walk down memory lane

Tijdens mijn zelfverklaarde Fantastische Feestmaand schotel ik u taartpunten van feestelijke stukjes tekst voor. Als het maar over verjaardagsherinneringen, feestjes en vreugdevolle momenten gaat. Of verzoekjes natuurlijk. En die kan u nog altijd droppen bij de post "Vier-en".

Als ik foto's begin te zoeken over feestelijke gebeurtenissen in mijn leven, moet ik constateren dat er bijna geen foto's van mij te vinden zijn. U kent dat wel, vierde in de rij, been there done that. Vergeleken met de geyoutubede/ gephotoshopte/ gemyspacete/ gefacebookte kinderen van 2008 helaas een magere oogst. Maar er waren toch een paar slimme mensen die mijn jeugd op de gevoelige plaat hebben vastgelegd. U weet wel, voor als ik rijk en beroemd ben later. Géld dat dat gaat opbrengen!

Klik op de foto's voor groter.

Mijn doopsel. Niet dat ik me er veel van herinner maar hoe heerlijk is die geelachtige schijn op de jaren tachtig-foto's!

1 jaar. Als u nu denkt dat dat óns interieur was, think again. Ten eerste hadden wij bijlange niet zoveel geld voor zo'n interieur, en ten tweede was het feestje bij ene Slavische Tadinka, een vriendin uit het dorpje waar wij toen nog woonden. Of misschien is 'de twee straten waar wij toen nog woonden' een betere term. O ja en natuurlijk was mijn hippe moeder niet into bloemetjesbehang en eiken meubelen maar wel fervent aanhangster van grote glazen oranje bolvormige lampen en zeer strak sixties design.

Mijn eerste communie. Ik ben dat meisje met.. of nee, raadt u zelf maar wie ik ben. Het zal vast niet zo moeilijk zijn.


Dít was ons interieur. Dat kwam -helaas- na het hele strakke sixties-design. Maar dat waren omstandigheden en laat ik het daar nu maar even niet over hebben.
Laat ik het maar even over deze foto hebben. Geen echte feestdag, maar toch een Heuglijke Herinnering. Dit was namelijk één van die opdrachtjes die Henny Miniplaybackshow Huisman je op het einde (of was het aan het begin?) van de show altijd gaf. En deze opdracht was: neem twee singles (jaaa, dames en heren, dat bestond toen nog, dat lag toen nog heel gewoon in de huiskamer) en steek je oren door het gaatje. Lachen. Làchen!
Daar namen ze dan wél foto's van.

PS: hoewel (je haar) creperen heel erg in was in de eighties is het niet mijn haar dat zo hoog lijkt te zijn. Het is het kapsel van mijn moeder die naast me zit dat er bovenuit torent. Had ze haar prachtige lange haar (zie foto 1) afgeknipt en er een bloody permanent in laten draaien. O ja en let u ook op mijn fantastische jeans. Jaaa. Wij ruleden in de 80s!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

cute!!

Anoniem zei

Hahahahaha!
(Maar die communiefoto is wel echt heel lief zeg. Liepen jullie tegelijkertijd in de processie of wat is dat?)

Sid Frisjes zei

Blijven bidden Sarah, blijven bidden :-)

Anoniem zei

Aw! Sjattig!
Die gefacebookte/gephotoshopte Kinderen van Tegenwoordig hebben anders niet zo'n authentieke geelachtige schijn over hun fotootjes..
Die laatste: haha, is idd goed dat je het erbij vermeldt van je moeders kapsel:D Enne.. het interieur zou al bijna weer in zijn, toch??

Anoniem zei

hey, ik heb ook nog in zo'n processies meegelopen. Wij strooiden wel rozenblaadjes uit een mandje :)

Kakeltrut zei

Was die hele taart voor jou??
Jummie!

Anoniem zei

oh mijn god! wat deden ze ons vroeger aan joh! aangetoefeld met de meest vormloze jasjes en rokjes. gaan onze kinderen later ook van ons zeggen: ma, was dat toen echt de mode? zo liep ik rond met een pagekopje en schotse rokjes, die geweldig prikten, en dan heb ik het niet alleen over die gigantische veiligheidsspeld op die rokjes die geregeld opensprongen. ik heb daar met mijn zus een erg goede term voor: krassen op de kinderziel...
by the way, ons mama had ook zo een teddyke als die dame achter jouw mama op de foto van je doopsel. ik denk dat mij pa dat uiteindelijk stiekem met het tuinafval heeft opgestookt (dat mocht vroeger ook nog). ik vind dat die foto's ook echt op en top vlaanderen zijn, ik weet niet waarom. echt hip.
oef, ik heb nog nooit zo fel gereageerd op een van je posts. ik zal nog maar eens een zalfje op mijn kinderziel smeren om de krassen af te vlakken....
;-)

Fokke zei

er staat een zetel voor de deur!
zo kan er natuurlijk niemand binnen!

Sarah zei

octavie, wij liepen inderdaad in een speciale processie ter ere van onze communie. zo ging dat toen nog in die Vlaemsche dorpen. nu is het wel heel wat minder drastisch ;)

tinneke: dat zit precies wel diep he :) ik troost mij altijd met de gedachte dat de andere kinderen er ook maar lullig bijliepen. ha.

fokke: dat was om de deurwaarder buiten te houden ;))

Anoniem zei

Comment op: "Mijn eerste communie. Ik ben dat meisje met.. of nee, raadt u zelf maar wie ik ben. Het zal vast niet zo moeilijk zijn."

Ik dacht dus echt dat je het had over je roze truitje... :-)

Griet zei

Als ik nu in België was, zou ik stante pede (jeezes, hoe schrijf je dat?), onmiddellijk dus, op zoek gaan naar foto's uit onze lagere schooltijd, met Sarah met de lange zwarte krullen... moet je toch echt een foto van tonen! Bonnes vacances en France!
x