vrijdag 18 juli 2008

Aah... la vie, c'est bon

Tijdens mijn zelfverklaarde Fantastische Feestmaand schotel ik u taartpunten van feestelijke stukjes tekst voor. Als het maar over verjaardagsherinneringen, feestjes en vreugdevolle momenten gaat. Of verzoekjes natuurlijk. En die kan u nog altijd droppen bij de post "Vier-en".


Vijf uur en half heen met de Thalys, bijna twaalf uur terug met de auto maar tussenin: twee en een halve heerlijke dag vol stralende zon, golvende oceaan, kriebelzand, mojito fraises en een hele bijzondere Vriendschapsband die zelfs het piepkleine appartementje-met-zalig-terras heeft overleefd. And it was worth every second!

Wel bizar om daar tegelijk Duizend Schitterende Zonnen , het boek van Khaled Hosseini, te lezen. Te beseffen dat het niet zo vanzelfsprekend is dat ik daar in bikini op het zand lig te niksen. Dat mijn twee compagnons zelf kunnen kiezen welke jongen ze leuk vinden. Dat ik gewoon pintjes kan drinken en de enige die daartegen protesteert is mijn maag. Dat ik mezelf op straat kan vertonen zónder burka en mannelijk familielid. Dat ik -onder andere met een supertoffe Renault Kangoo- mag autorijden. Dat studeren evident is. Dat niemand mij slaat. Enzoverder. Enzovoort.

Zelfs nu ik weer thuis ben word ik overspoeld door zoveel geluk. Het geluk in dit bevoorrechte, fantastische maar piepkleine deeltje van de wereld geboren te worden. Het geluk dat ik haal uit de wetenschap dat mijn lief in Berlijn/Polen is en er een hele leuke tijd heeft, maar dat we zondag weer blij als een kind gaan zijn als we weer samen zijn. Dat we ook een leuke tijd kunnen hebben zonder elkaar. Dat we mekaar een leuke tijd gunnen in the first place. En dat ik zo'n geweldige vrienden heb om zo'n liefloze tijd mee door te brengen, ofcourse.

Enfin, u snapt het wel. Het was een prachtreisje.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er lekker zonnig uit. En het is bijna zondag:)

Anoniem zei

Haha, ik ben hetzelfde boek aan het lezen aan het strand van Tamarindo in Costa Rica en heb hetzelfde gevoel. We are the lucky ones! Groetjes, Joris.

Anoniem zei

'Duizend schitterende zonnen' doet je inderdaad stilstaan bij hoeveel geluk we hebben in dit deel van de wereld geboren te zijn, maar het is wel een PRACHTIG boek, he.

Sarah zei

Het is inderdaad een ongelofelijk mooi boek. Echt een aanrader!

Sid Frisjes zei

Bedankt voor het zonneke. Je had het natuurlijk beter gewoon meegenomen met de auto ipv het op te sturen met de post hé.