donderdag 3 januari 2008

Goede voornemens. Of ook niet.

Pft, goede voornemens. Loze beloften, belofte maakt schuld, yadieyadieyadie.
Maar omdat er nu eenmaal alweer een nieuw jaar begonnen is (waarvoor proficiat!), zal ik toch even iets neerpennen. Ik zal het mijn “Goede Plannen” noemen, vindt u dat een goed plan?

Goed plan nummer 1:
Tijdens onze zware, spetterende, extravagante oudejaarsnacht ( o yeah: Lief Met Longontsteking en ik, samen in de zetel in slaap gevallen, en net op tijd wakker om middernacht, rock ’n roll!) hebben S. en ik besloten dat 2008 het Jaar van de Reizen wordt. Na het Jaar van de Keuken mocht dat wel weer eens, dachten wij zo.
Grote reisjes, kleine reisjes, vriendenreisjes, gratis reisjes, iets duurdere reisjes, lange reisjes, korte reisjes, eendagsreisjes, warme reisjes, Aziatische reisjes, Europese reisjes, stadsreisjes, plattelandsreisjes, autoreisjes, vliegtuigreisjes, weekendreisjes, zotte reisjes, verrassingsreisjes: wij staan voor alles open dit jaar.
Dus u gaat op weekend? Wij gaan mee!

Goed plan nummer 2:
Mij minder druk maken in dingen waarin ik me achteraf bekeken helemaal niet druk in hoéfde te maken. Wie hier van nature goed in is, mag het mij altijd eens voordoen.

Goed plan nummer 3:
Zelf een poef maken.
Tot deze conclusie ben ik gekomen sinds ik a) een Lief met Longontsteking heb en b) vanaf vorige zondag tot en met gisterenavond onafgebroken niet meer in de “goeie” zetel kon gaan hangen. Ik moest mezelf namelijk al die tijd in de eenzit murwen vanwege a) het chronische slaapgedrag van S. en b) mijn vieze vuile keuken-verf-kleren.
Ik vind persoonlijk dat zetels dienen om in te liggen. En ik vind ook dat je in onze eenzit niet kan liggen, tenzij heel oncomfortabel. Dus ik wil een poef om mijn benen op te leggen. Zo kan ik -de volgende keer dat ik niet in de grote zetel mag- toch nog een soort van liggen. Een mens kan maar beter voorbereid zijn in het leven, nietwaar!
En aangezien de poefs (poefen?) die ik in de winkels vind ofwel véél te lelijk ofwel véél te duur zijn ga ik er zelf een maken.
Wens me al maar veel succes.

PS: Trouwens, het woord poef wordt plots heel raar als je er maar lang genoeg naar kijkt. Zoals ik net, toen ik –tevergeefs- een handleiding poefmaken probeerde te googlen.

PS: Dat geldt eigenlijk ook voor het woord reisjes hierboven.

Goed plan nummer 4:
Meer fruit eten.

Goed plan nummer 5:
Alle koeien bij hun horens pakken!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

goede plannen!
kwil wel eens een klein reisje of twee meemaken!

x
de opper-poef

Anoniem zei

bij plan 1 en 2 kan ik u helpen.
Plan 1: Volgende week: Renesse; in februari... who knows... Egypte? (nog vast te leggen door N.)
Plan 2: een slecht geheugen is ideaal om u niet druk te maken. Ik spreek uit ervaring. Gooi overboord dus die vitaminen (fruit?!) en andere preparaten die uw geheugen stimuleren en geniet van uw vers verworven zorgeloosheid.
Plan 3: www.sojo.be - na de poppetjes... de poef?
Plan 4: zie plan 2 - make a choice woman!
Plan 5: go girl!

Miss K zei

Ik kan me helemaal vinden in de reisjes-plannen! Wat het poef-plan betreft, misschien moet je eens met Katrien (van aan de zee) eens praten, die heeft er zelf één gemaakt. Misschien heeft ze goeie tips voor je?

Sid Frisjes zei

Misschien ook nog eens even neerpennen welke reisjes (klein en groot je vorig jaar gemaakt hebt! Als ik me niet vergis waren er dat ook al wel enigte :-)

Verder goeie plannen denk ik zo. Indien Italië ofzo er inzit wil ik me ook wel kandidaat stellen.

Anoniem zei

euh tijdens het jaar van de Keuken heb je een weekendje weg tijdens het jaar van de Reizen afgeslagen... Als je wil, krijg je een herkansing :)

Of ik zal er nog eens eentje winnen.

Kristof is een meester in de "poef", ga eens bij hem te raden...

Voor plan nummer 2 kunnen we een zelfhulpgroepje oprichten...

M. x

Sarah zei

Jaaaaa.. ik wist dat mijn "nee" op jouw weekendje weg terug opgerakeld ging worden... maar tijdens het Jaar van de Keuken had ik daar nog geen zicht op dus als er een herkansing kan komen: I'm in :)

natsalie zei

en leg het huisje van vorig jaar maar opnieuw vast. Ik ben helemaal te vinden voor vele reisjes...

En zoals gezegd, als ge zin hebt in een rust- en/of duikreis in Egypte, let me now. Volgende week ga ik boeken.