woensdag 6 juni 2007

En vertel me nu eens iets dat ik nog niét wist

Vandaag dit artikel gelezen : "Marokkaanse vzw's in Antwerpen verkopen drugs".

Aan het begin van onze straat is op elke hoek een vzw. In de ene zit volgens mij niet iedereen fristi en muntthee te drinken, om het eventjes verbloemd te zeggen. De andere was een hele tijd verzegeld omdat de bende van den Dikke daar zijn hoofdkwartier had.

Enkele weken geleden zag ik terug beweging in de gesloten vzw, dus ik met mijn nieuwsgierige kop binnen gestapt en gevraagd wat ze ervan gingen maken. De Marokkaanse man achter de koeltoog, die vol lag met fruit, zei na enige aarzeling: "Ehm.. een ontbijtzaak". "Leuk!" zei ik, "veel succes ermee!"

Dus ik met mijn stomme kop zo blij en verheugd dat er een gezellig ontbijtzaakje op onze hoek zou gaan komen. Maar... ontbijtzaken zijn toch niet de hele nacht open? En waarom zitten er altijd alleen maar mannen? En een ontbijthuisje dat 's ochtends niet open is? Misschien is het een ontbijtzaak voor langslapers?

Nee, helaas voor Borgerhout: het is gewoon wéér een vzw.

Blijft er nog altijd dat ontbijtzaak-gat-in-de-markt in onze buurt. Een échte ontbijtzaak welteverstaan.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij ons naast de deur is er ook een cafe waar je geen koffie kan krijgen (en aangezien alle canadezen koffieleuten zijn is dat hoogstuitzonderlijk), maar dat wordt getolereerd.
T.

Stoffel zei

waarop wacht je he sarah!
ik kom wel ontbijten (als je tenminste laat genoeg open bent, want tegen de tijd dat ik ontbijt nodig heb, is de middag meestal al gepasseerd :-)

Miss K zei

Voor stoffel inderdaad brunch en drunch voorzien :-)

Anoniem zei

Toen we in de Bloemstraat woonden hadden we ook een theehuis-vzw op de hoek. Daar werd openlijk gedealt voor de deur, ook gestolen goederen werden aan passanten aangesmeerd (kostuum van Armani meneer ?).
Ook werden er vaak goederen gelost, dat gebeurde dan met de bestelwagen tot tegen de deur (grote hoeveelheden thee worden best met de kruiwagen gelost waarschijnlijk).
De wijkagent, meneer Aygün, stond erbij en keek ernaar. Verschillende keren wezen wij hem erop dat er niet-kosjere zaken gebeurden en dat buurtbewoners zich bedreigd voelden.
Er gebeurde die 3 jaar dat wij er woonden niets ...

natsalie zei

misschien dat een brief aan de burgemeester kan helpen... ;)

Sid Frisjes zei

Die Marc & Mieke bij ons op den hoek in Turnhout vertrouw ik toch ook niet echt!

Anoniem zei

En wij altijd maar naar Holland rijden!