dinsdag 23 januari 2007

Tombola, tombola, tombo-tombo-tombolaaa


Het is zo'n beetje een ongeschreven wet dat ik de tombola op het jaarlijkse nieuwjaarsetentje met het werk (nu vrijdag) in goede banen leid. (Ja, ja, ik ben die Franky Loosveldt die voor het "teamgevoel" op het werk mag zorgen!)
De relatiegeschenken worden bij ons namelijk niet door de "krijger" zelf mee naar huis genomen, maar netjes verdeeld tijdens een gezellige tombola.

Normaal is het improviseren à la minute, maar dit jaar moet er blijkbaar een systeem in zitten. Er zijn dit jaar ook héle leuke en handige cadeautjes bij. Nu zou ik het leuk vinden als iederéén een cadeautje zou krijgen. Al is het maar een "Kus van de persoon rechts van je" ofzoiets. Of "Proficiat, u wint een complimentje van de baas!".

En doe ik dat dan best door een cadeau vast te nemen en een lotje te trekken, of trek ik een nummertje, en laat ik de persoon die dat nummer ook heeft zélf iets uitkiezen? Dat laatste zorgt wel voor minder spanning ende sensatie, niet?

Dat doet me eraan denken. Ik zou eens een echte bingo-middag moeten organiseren, compleet met thee, koekjes, en nutteloze prijzen! Jaaa!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zou zeggen: geef gewoon alle prijzen aan de Sara(h)'s!

Sara natuurlijk.

Anoniem zei

Bij ons op het werk wordt ook alles eerlijk verdeeld, maar dat is alles behalve gezellig.
Op de prijzen hangt een nummertje en dan trekt de baas uw naam uit de hoed. Maar neem hier vooral geen voorbeeld aan.
Wat denk je van buzz :)

Miss K zei

of doe zoals wij op het kerstfeestje met de vrienden: doe elk een schoen uit en gooi die op een hoop, laat een bevallige assistente (in dit geval Sara) een kadootje en een schoen vastnemen; de persoon die de andere schoen nog aan zijn/haar voet heeft, krijgt het kado

maar dit is natuurlijk alleen leuk als iedereen een kadootje krijgt...

Miss K zei

mijn excuses: saraHHH

Anoniem zei

Op de Flair redactie hebben ze ook een systeem om de jaarlijkse cadeaus te verdelen... maar hoe dat juist werkt weet ik niet. More info? Ask Kip.

Bij ons zijn er geen cadeaus te verdelen... Zelfs geen complimenten... :-(

Anoniem zei

bij ons ist het gewoon om ter eerst alles al-dan-niet-stiekem meegrabbelen. en al de brol ligt dan voor iedereen ter beschikking op de kast. En een half jaar later, neemt iemand dat dan mee voor de kwis in de school van zijn klein mannen.

Anoniem zei

Feestje op het werk ? met cadeautjes ???
Dat is lang geleden.
Zo ongeveer van toen nats en ik nog collega's waren denk ik. Hier is er nooit iets te doen, men vindt het blijkbaar niet nodig om collega's op een positieve manier met elkaar in contact te brengen. Ja ok, men nodigt uit voor de premieres, dan kan je een smoking huren (verplicht) en een beetje in de kou staan naast een hoopje BV's, niet echt mijn idee van een collega-gebeuren, het is meer een publieke vertoning.
Resultaat : een super sfeer waar ongeveer elke maand iemand vertrekt...
Hopelijk is het snel mijn beurt.

Anoniem zei

Maar dat idee van die bingo-namiddag moet je zeker eens uitwerken, dat zou super zijn !

Anoniem zei

Bij ons gaan er andere afdelingen met de cadeautjes lopen helaas. Ik ben er wel van overtuigd dat het daar een geweldige tombola gaat worden. Je hebt er dan ook 1 1/2 week voltijds aan kunnen doorwerken hé :-)