vrijdag 25 augustus 2006

Smack the.. piñata



Omdat mijn familie zo in aantal is toegenomen (18!), geven we geen cadeautjes meer (wel aan de kleintjes natuurlijk), maar gaan we in plaats daarvan elk jaar een weekendje weg.

Je kan je wel voorstellen dat dat de nodige organisatie met zich meebrengt, maar als het op Feestelijkheden aankomt, vind ik dat alleen maar superleuk!

Als de rest van de familie het goed vindt, houden we dit jaar op zaterdagavond een Mexicaanse Fiesta! (na een kaas-en wijnavond, een quizavond enzoverder).

Maar wat is een Mexicaanse Fiesta zonder... piñata! Nada!

Nu moet ik dat alleen nog in mekaar zien te flansen.. Ervaringsdeskundigen op dit vlak mogen me altijd tips geven. Bovenstaande piñata is mijn werkvoorbeeld.

Tequila, iemand?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb nog sombrero's als je wil.
Corona iemand?
M

Anoniem zei

Amaai Sarah, dat is nog niet de gemakkelijkste piñata! Voor ons wereldfeest in juni hebben wij een aantal stagiairs de piñatas laten maken: ballonnen blazen, beplakken met krantenpapier/behanglijm en achteraf, als het uitgehard is, beschilderen. De ballon pas op het laatste moment stukprikken en via het gaatje de snoepjes of whatever erin duwen.

Alleszins: weer een super familie-initiatief! Het moet toch fantastisch zijn om een Devos te zijn.

B.

PS als jullie niet weten wat te doen deze avond: vuurshow en openluchtfilmvoorstelling in Deurne!!

Sarah zei

en dat is Deurne bij Diest ipv bij Antwerpen zeker? :))

Het regent hier dat het giet dus ik heb alleen maar zin om een film te zien en onder mijn dekentje te kruipen met lief en verse muntthee.. sjorrie!

die piñata moet wel lukken, denk ik. Magali heeft me al de supergoeie tip gegeven om voor de "uitsteeksel" gewoon papieren feesthoedjes te gebruiken. joepie!

enneuh.. het is idd wel leuk om een Devos te zijn (hangt er wel vanaf wélke devos natuurlijk :p)

Sid Frisjes zei

Cool, waar kan ik voor die sombrero en tequila intekenen :-)

Voor de studentjes van de workshop staat er trouwens een tortillataart op het programma, ik zal je het receptje wel eens toesturen.

En alles over de luiwijvensaus op coolinary.be trouwens.