maandag 18 oktober 2004

Ai señor!

Dames, vrouwen, meisjes, (en anderen): spurt naar de dichtsbijzijnde bioscoop en schaf u een ticket aan voor "Diarios de Motocicleta" ofwel "Motorcycle Diaries": je moet!

De film is warm, fantastische beelden, en natuurlijk.. Gael Garcia Bernal is de hoofdrolspeler!! I LOVE GAEL GARCIA BERNAL! Wat een sexy kerel seg! (niet zo knap als Sven natuurlijk, maar dit terzijde ;o) Go see for yourself.

Ik had het boek over deze reis van Che Guevara en Alberto Ennogiets al gelezen voor ik de film zag, en ik weet niet of ze voor het scenario maar uit één boek putten, of dat ze andere bronnen hebben (waarschijnlijk wel), maar sommige scènes lijken mij toch danig opgesmukt.

En Che is natuurlijk een "goeie vent", in deze film lijkt hij wel zo eentje waar de heiligheid vanaf druipt. Hoewel dat in het echt (naar het schijnt) niet zo was (tuurlijk niet!). Van mij hadden ze onderweg ook wel wat eten mogen stelen. Of af en toe iets minder charmant (ai mi corazon!) en dus wat menselijker mogen zijn.

Maar al bij al een leuke film!! Wat zeg ik, een SUPERleuke film! :o)

Geen opmerkingen: